Μετρό Θεσσαλονίκης

Οργανισμός/Εταιρεία:

Ελληνικό Μετρό Α.Ε

Μέγεθος Διαμόρφωσης:

18 σταθμοί

Έτος:

2024

Σχεδιασμός:

R&D ΔΡΟΜΕΑΣ

Περιοχή:

Θεσσαλονίκη, Ελλάδα

ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ

Σταθμός Σιντριβάνι

Σταθμός Σιντριβάνι

Ανθεκτικά στις ώρες αιχμής, φιλικά στη συντήρηση, διαχρονικά στην εικόνα — αυτή είναι η υπόσχεση της ΔΡΟΜΕΑΣ


Η έναρξη λειτουργίας του νέου μετρό της Θεσσαλονίκης συνοδεύτηκε από μια σειρά υποδομών που ανεβάζουν τον πήχη της αστικής εμπειρίας. Ανάμεσά τους, ξεχωρίζουν τα καθίσματα αναμονής που σχεδίασε, παρήγαγε και τοποθέτησε η ΔΡΟΜΕΑΣ: μια λύση που συνδυάζει αντοχή, εργονομία και καθαρή, σύγχρονη αισθητική.

Σχεδιαστική ταυτότητα

Οι γραμμές είναι λιτές και ακριβείς, ώστε να «δένουν» με την αρχιτεκτονική γλώσσα των σταθμών: μεταλλικά ανοξείδωτα πάνελ, υαλοπίνακες ασφαλείας και αυστηρή γεωμετρία.
Το διάτρητο μεταλλικό κάθισμα αναπνέει, παραμένει δροσερό και καθαρίζεται εύκολα, ενώ οι χαρακτηριστικές κόκκινες λεπτομέρειες περιμετρικά προσθέτουν ευδιάκριτο οπτικό ρυθμό και λειτουργούν ως σαφές σημείο επαφής για τον επιβάτη. Η βάση στήριξης είναι κεντρική και στιβαρή, αφήνοντας το δάπεδο καθαρό και προσβάσιμο για συντήρηση.

Εργονομία & προσβασιμότητα

  • Ατομικές θέσεις με ενδιάμεσα υποβραχιόνια: καθοδηγούν το κάθισμα, διευκολύνουν την έγερση ηλικιωμένων/ευπαθών και κρατούν τον απαιτούμενο ρυθμό σε ώρες αιχμής.

  • Εργονομικές κλίσεις και ακτίνες καμπυλότητας: προσφέρουν στήριξη στη μέση και άνεση σε μικρούς χρόνους αναμονής.

  • Σεβασμός στη ροή ΑμεΑ: η διάταξη τοποθετείται έξυπνα εκτός των οδηγών όδευσης τυφλών και των ζωνών προσέγγισης των θυρών, ώστε να παραμένει ελεύθερη η κίνηση.

Ανθεκτικότητα για περιβάλλον μετρό

Το έργο απαιτούσε εξοπλισμό που αντέχει καθημερινή, εντατική χρήση.
Η μεταλλική κατασκευή με ενισχυμένα σημεία σύνδεσης και κρυφά, αντικλεπτικά στοιχεία στερέωσης περιορίζει τη φθορά και αποτρέπει βανδαλισμούς. Οι επιφάνειες είναι ανθεκτικές σε γρατζουνιές και καθαρίζονται γρήγορα με κοινά μέσα, μειώνοντας το κόστος κύκλου ζωής για τον φορέα λειτουργίας.

Λειτουργικότητα & ευελιξία

Κάθε σταθμός έχει διαφορετικές γεωμετρίες και ροές επιβατών. Γι’ αυτό τα καθίσματα της ΔΡΟΜΕΑΣ διατίθενται σε πολλαπλές διατάξεις (3θέσια, 4θέσια, 5θέσια) και μπορούν να τοποθετηθούν μεμονωμένα ή συμμετρικά, όπως φαίνεται χαρακτηριστικά στον σταθμό «Πανεπιστήμιο». Η αρθρωτή φιλοσοφία επιτρέπει αντικατάσταση μερών επί τόπου, ελαχιστοποιώντας τους χρόνους εκτός λειτουργίας.

Αισθητική συνέπεια στον δημόσιο χώρο

Η παλέτα υλικών και η ακρίβεια των λεπτομερειών υπηρετούν μια καθαρή, διαχρονική εικόνα: επιφάνειες που αντανακλούν ομοιόμορφα τον τεχνητό φωτισμό των αποβαθρών, ευανάγνωστα περιγράμματα και οπτική τάξη που ανακουφίζει τον επιβάτη.

Ελληνική παραγωγή με ευθύνη

Η ΔΡΟΜΕΑΣ υλοποίησε εξολοκλήρου τη λύση – από τον βιομηχανικό σχεδιασμό έως την παραγωγή και την εγκατάσταση – αξιοποιώντας εγχώρια τεχνογνωσία και καθετοποιημένες γραμμές. Η επιλογή ανθεκτικών υλικών, η δυνατότητα επισκευής και η μακρά διάρκεια ζωής μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του εξοπλισμού στον χρόνο.

Βρείτε μας στα social media